Відкриваємо двері дітям



НАУКОВІ ДОКАЗИ ТА ДОСЛІДЖЕННЯ

Вчені довели важливість сімейного середовища для дитини, а різноманітні дослідження неоднократно вказували на надзвичайну шкідливість інтернатів, нехтування прав людини та реальну загрозу для їх мешканців 


Зв’язок насильства в дитячому віці та дисфункціонального домашнього середовища з багатьма причинами смерті в дорослому віці

Лише зараз медичні дослідження в системі догляду починають зосереджуватися на зв’язку між пережитим у дитячому віці насильством та поведінковими ризиками та ризиками розвитку захворювань у дорослих. Важливість цих зв’язків полягає в розумінні, що багато з основних причин захворюваності та смертності в США наразі випливають з образу життя та поведінки особи. Ці фактори називають «дійсною» причиною смерті. З огляду на те, як насильство та інші потенційно травмуючі досвіди в дитинстві сприяють розвитку цих факторів, такі дитячі травми мають визнаватися основними причинами захворюваності та смертності дорослого населення.

Relationship of Childhood Abuse and Household Dysfunction to Many of the Leading Causes of Death in Adults

Довготривале дослідження траєкторій неврологічного розвитку та психічного здоров’я з дитинства до дорослого віку в залежності від досвіду деривації в ранньому дитинстві

У нещодавньому дослідженні команди вчених з Великобританії та Німеччини взяли участь молоді люди, які в дитинстві перебували в румунських інтернатних закладах та англійська молодь що не має досвіду інситуціалізації. Особи з обох груп були в дитинстві всиновленні англійськими родинами. Результати дослідження демонструють, як саме наслідки соціальної занедбаності залежать від часу, який особа провела в умовах неблагополуччя, та її віку. Ці висновки можуть вплинути на формування політики захисту дітей і допомогти усиновлювачам та прийомним батькам краще зрозуміти, як саме нестача турботи та соціальна занедбаність дитини може проявитися в майбутньому.

Child-to-adult neurodevelopmental and mental health trajectories after early life deprivation: the young adult follow-up of the longitudinal English and Romanian Adoptees study

Подолати розрив між бажаним і здійсненим: як можна покращити догляд дітей у всьому світі

Блог докторки Кріссі Гейл, міжнародної експертки CELCIS для Лондонської школи економіки та політичних наук про своє останнє дослідження, що має в собі потенціал до формування шляху для кращого альтернативного догляду дітей у різних країнах світу.

Mind the implementation gap: how child care can be improved globally

Зв'язок між ранньою інституціалізацією та розвитком мозку

Результати Бухарестського проекту з раннього втручання яскраво доводять шкідливість інституціалізації дітей віком до 2-х років. Довготривале дослідження дає знання про вплив інституціалізації на когнітивні функції, емоційний та фізичной розвиток дитини, а також є ресурсом для покращення механімів можливого відновленн дитини він негативного впливу інтернатних закладів.

Детальніше про проект: The connections between early institutionalization and brain development

8 фактів про особливості розвитку дитини, які варто завжди пам’ятати

Сучасні поради з раннього розвитку дитини мають поглибити розуміння проблеми та покращити наявні механізми захисту дітей.  У свій звіт ‘З Досвідом до Досягнень’ Гарвардський Центр розвитку дитини включив перелік з 8 надважливих аспектів раннього розвитку дітей, таких яких важливість емоційного стану батьків чи опікунів дитини, інтерактивність розвитку, значущість контактів з дорослими, можливості для розвитку мозкових структур дитини, що не обмежуються 3-річним віком та реакції дитини на насильство й вороже середовище.

Детальніше про викладені аспекти читайте тут: 8 Things to Remember about Child Development

Порушення прав людини в інтернатах у дослідженні Disability Rights International

Експлуатація та насильство над дітьми в українських інтернатах — норма у більшості випадків. Це засвідчили фахівці Міжнародної організації захисту прав людей з інвалідністю (DRI), які за три роки відвідали більше 30 інтернатів, а також провели сотні інтерв’ю. Нелюдське ставлення та повна відсутність майбутнього — такою є доля сотні тисяч дітей в Україні, яких залишили виростати окремо від суспільства у притулках, психіатричних закладах, школах-інтернатах

Найбільш шокуючі витяги зі звіту DRI щодо результатів їх розслідування читайте за цим посиланням

DSC038461

Аналіз впливу деінституалізації на якість життя дітей та їх сімей 

Джим Конрой отримав ступінь бакалавра фізіологічної психології у Єльському Університеті та ступінь магістра соціології й доктора медичної соціології в Темпльському університеті. Свою наукову діяльність присвятив дослідженню впливу переміщення людей з обмеженими можливостями з установ інституцій до малих будиночків спільного проживання. Пізніше почав проблему інституціалізації в принципі, в тому числі і питання зростання в інституціях дітей. Набутком науковця є десятки досліджень, що демонструють негативний вплив інституціалізації та терапевтичні наслідки виховання у сімейних формах опіки. Ґрунтуючись на промовистих результатах своїх досліджень, Джим Конрой став одним з найпалкіших захисників деінституціалізації, а його праці є цінною доказовою базою для просування деінституціалізації у світі. Детальніше з дослідженнями можна ознайомитися на сайті

Center for Outcome Analysis.

Дослідження Гарвардського університету про роль взаємодії з дорослими для розвитку мозку дитини

Базова архітектура мозку розбудовується через процес, який починається в ранньому віці. Прості схеми є фундаментом для більш складних схем, що формуються  пізніше, вони складають архітектуру мозку і встановлюють здоровий або крихкий фундамент для всього подальшого життя. Однією з найсуттєвіших подій у формуванні архітектури мозку є взаємодія між дітьми та значущими дорослими в їхньому житті. Цей процес має фундаментальне значення для розвитку мозку, особливо в перші роки. Без турботи дорослих стрес у дитини, викликаний відсутністю піклування, може послабити будову мозку, і мати довгострокові наслідки для навчання, поведінки, фізичного та психічного здоров'я.

Отже, саме відсутність турботи та уваги справляє найнебезпечніший вплив на дитину під час виховання в інтернаті. На малюнку показано вплив відсутності турботи на розвиток мозку дитини.

evidence_brain_arch

Серія відео від Гарвардського університету ілюструє, як закладається фундамент розвитку дитини. Здоровий розвиток у перші роки забезпечує будівельні блоки для навчальних досягнень, економічної продуктивності, відповідальної громадянської позиції, здоров'я протягом усього життя, а також успішного виховання наступного покоління.

!Для перегляду українських субтитрів виберіть в меню відео (нижній рядок) Captions - Translate Captions - Ukrainian

1. Архітектура мозку 

2. Важливість взаємодії

3. Вплив стресу

Міждисциплінарна група науковців під керівництвом директора Центру розвитку дитини Гарвардського університету довела, що наявність одного міцного зв'язку зі значущим дорослим є ключовим фактором формування життєстійкості - здатності позитивно та адаптивно реагувати на життєві труднощі. Як показують результати досліджень, під час свого розвитку мозок значною мірою покладається на низку періодичних взаємодій, які виникають між маленькою дитиною та тим, хто про неї піклується. Саме наявність регулярного спілкування та взаємодії є тим середовищем, в якому формуються "ключові навички - такі як здатність до планування, відслідковування, регуляції поведінки, здатність пристосовуватись до мінливих обставин, які дозволяють дитині вистояти в часи незгод".

Детальніше про дослідження - тут

Джон

Документальний фільм 'Джон' був знятий у Великобританії в 1969 році Джеймсом і Джойс Робертсон. У фільмі показано вплив розлуки з матір'ю на маленьку дитину. Цей фільм викликав широке обговорення того, які форми турботи про дітей, розлучених з батьками, є найкращими і став одним з доказів на користь відмови від інтернатів  в європейських країнах

Інші докази


Налити серце дитини добром

Відверте інтерв'ю з Любомиром Гузаром про інтернати, суспільство та вічні цінності

Документальні фільми та розслідування

Підбірка документальних фільмів про життя дітей, що лишилися без батьківського піклування, сам на сам із мінливою та непростою реальністю. Як складаються їх долі та чому саме таким чином? Відповіді спробували шукати режисери та журналісти

Коментарi

нема коментарів

Вийти
Увійдіть,
як користувач:
увiйти