Відкриваємо двері дітям



Блоги

1912 0

Брюссель – ретроспектива. Спільні виклики для Європи та можливості для України.

Підсумки

Перша стадія Кампанії, що тривала з 2013 по 2016 роки, завершена. З усіма її підсумками можна ознайомитися ось тут: http://www.openingdoors.eu/wp-content/uploads/2016/12/OD_2013_2016_Progress_Report_December2016.pdf. Я ж розкажу коротко, те, що мені здається найголовнішим.

18058026_660714930782320_7545860675141851118_n

Отже, у 2013 роки ми дали старт Кампанії у 12 країнах Європи. Тоді це були Боснія і Герцеговина, Болгарія, Естонія, Греція, Угорщина, Латвія, Литва, Молдова, Польща, Румунія, Сербія та Україна. Проте, за 3 роки наше партнерство розширилося, до нас приєдналися ще Іспанія, Бельгія, Австрія та Хорватія, і зараз Кампанії об’єднує вже 16 країн Європи. Важливо, що крім ідейних натхненників Eurochild та Hope and Homes for Children Кампанію також підтримали такі великі міжнародні організації як The International Foster Care Organisation (IFCO), FICE Europe та SOS Children’s Villages International. Що це означає для кожної країни-учасниці Кампанії? Це означає, що наш голос стає чутнішим по всій Європі та в тих країнах, де працюють партнери Кампанії. Це означає, що ще більше країн стали на шлях кращого догляду за дітьми та найкращих практик підтримки й розвитку сімей. Це означає, що не один у полі воїн, що нас десятки та тисячі тих, хто йдуть поруч та солідарні у прагненні побудувати таку соціальну політику, яка здатна запропонувати найкращі індивідуальні рішення для кожної дитини чи сім’ї.

17991267_658424654344681_4401985905253700288_n

Основним результатом Кампанії в Україні стала, в першу чергу, зміна переконань у суспільстві про інтернати та дітей в них; про те, якою насправді є система захисту дітей та сімей в Україні; про те, що нам конче необхідні якісні соціальні перетворення, а ДІ – це апробований та дієвий механізм таких змін. Кампанія згуртувала навколо цих ідей понад півсотні національних та регіональних неурядових організацій, які взяли на себе зобов'язання виступати адвокатами ДІ та голосом суспільства, що вимагає створення якісних альтернатив для дітей та їх сімей. І цей хор голосів був в почутий: ми довели ілюзорність системи захисту дітей в проведеному в рамках Кампанії Аудиті системи захисту дітей та добилися того, що Національна Стратегія ДІ була розроблена за участі представників громадянського суспільства та підтримана всіма відповідальними гілками влади. Робота триває – вже розроблений попередній варіант плану дій до Стратегії, а отже нас чекає багато справ попереду.

Інсайти

IMG_0472

Чесно кажучи, це була моя перша поїздка в Європу і перша можливість тісно попрацювати з усіма європейськими партнерами. Головне відчуття переслідувало мене весь час за кордоном і не полишає досі – Україна – це все таки Європа. Наша професійна дискусія постійно доводила мені це, адже всі ми – представники 16 країн та 5 міжнародних організацій, говорили про одну надважливу річ. ДІ – це не лише про дітей, про інтернати чи про соціальні послуги. ДІ – це шматок глобального процесу людиноцентричних гуманітарних перетворень соціальних політик європейських країн. ДІ – це гвинтик великого механізму соціального захисту, який працює в синергії з освітою, охороною здоров’я, розвитком громад, ефективним бюджетуванням, захистом прав людини та розвитком людського потенціалу. Всі ми погодилися, що вже не можемо залишатися у вузьких тематичних рамках проблеми інституційного догляду, а наші ідеї та амбіції сягають глобальних цілей, які здатні дійсно докорінно змінити життя кожної дитини чи сім’ї та й всього суспільства в цілому.

Можливості

Надихнувшись відчуттям європейської єдності, наступного дня свого візиту я зустрілася із Штефаном Шльонінгом, головою секції фінансового співробітництва Групи підтримки України при Європейській Комісії. Ми багато говорили про те, яку потужну та безпрецедентну підтримку отримує зараз Україна від ЄС для реформ у різних сферах. Ми говорили про те, що дуже часто наш Уряд приділяє першочергову увагу проблемам в економіці, забуваючи, що джерелом економічного благополуччя є люди, і саме захист прав людини та створення умов для розвитку її можливостей є запорукою економічного зростання, політичної стабільності та національної єдності. Ми говорили про те, що реформи не можуть відбуватися розрізнено, що держава – це складний механізм взаємодій, і ця особливість має бути врахована при плануванні та втіленні будь-яких змін – від масштабних економічних перетворень до розвитку людського потенціалу. Надзвичайно важливо для мене було побачити зацікавлення та розуміння комплексності викликів, що існують в Україні та необхідності стратегічних підходів,  пошуку рішень на перетині різних сфер та галузей роботи. Я сподіваюся, що наша розмова з паном Штефаном буде продовжена вже тут у Києві за участі представників Делегації ЄС в Україні. Я сподіваюся, що за розмовами будуть дії наших партнерів та вболівальників в Європі, направлені на те, щоб забезпечити комплексність, одночасність та взаємозв’язок всіх реформ в Україні та якісний моніторинг результатів. Адже ми вже не маємо часу на даремні спроби та трату сил, кредит довіри до нас в Європі зараз надзвичайно великий і ми не можемо дозволити собі його бездарно витратити, бо цього шкода може бути непоправною.

18118604_660715330782280_8184232322460674756_n

Кампанія залишається для нас тим широким шляхом, який допоможе використати сповна наявні можливості. Її основна ціль у другій фазі – використати фонди ЄС, розвинути  політики та потенціал організацій громадянського суспільства, щоб підтримати національні зусилля з розробки систем захисту дітей, які зміцнюють сім'ї і забезпечують високоякісний догляд за дітьми. Завдання Кампанії зосереджені на збереженні ДІ як пріоритетної теми для інститутів ЄС; посиленні знань, досвіду і можливостей громадських організацій для просування ДІ на національному рівні; зростанні авторитету та впливовості Кампанії, її ролі як платформи для просування реформ ДІ в Європі на основі широкого міжнародного партнерства і довіри до національних координаторів.

Наостанок хочеться сказати лиш одне – кожен партнер Кампанії тут в Україні чи в Європі – це носій безцінного досвіду, знань та ідей. Кожен координатор Кампанії – це медіатор, роль якого звести правильних людей у правильному місці в потрібний час. Тож закликаю всіх партнерів не відмовлятися від нових можливостей, пропонувати ідеї партнерств та спільних проектів та шукати нових рішень для старих викликів разом. І як то пишуть у діловій переписці – ми завжди відкриті до співпраці!

Катерина Залєвська, координатор Кампанії в Україні, kateryna@hopeandhomes.org.ua




Коментарi

нема коментарів

Вийти
Увійдіть,
як користувач:
увiйти