Відкриваємо двері дітям



Блоги

3053 0

Слова тут зайві

Я не могла оминути увагою цю знахідку. Побачила надзвичайно містичні та глибинні шифрограми Нікіти та прочитала про його життєву долю. Мені відразу ж хотілося написати купу слів про те, як важливо мати підтримку родини для розвитку свого таланту, про упередження нашого суспільства щодо людей з особливими потребами та ще про купу інших соціальних обумовленостей існування генія. Однак чим довше дивлюсь на його послання, тим непотрібнішими стають якісь слова та коментарі. Все цінне сказав сам художник у своїх творіннях.

Далі розміщаю інтерв'ю Ольги Жук з Нікітою Сторожковим.

Оригінал статті 'Ловець таємних кодів. 32-річний особливий українець розпочав культурну революцію' взято на сайті polyartgallery.com.

Все почалося 24 квітня, у п’ятницю, з посту у «Фейсбуці» на сторінці Студії Художньої Майстерні Борисенко, який за три дні поширили 2965  разів. «Він прийшов до нас десь місяць назад. На перший погляд – не звідси, з іншого виміру. Посмішка на обличчі завжди – ніби вибачається за те, що займає мій час. Круглий сирота….з діагнозом ДЦП ..Йому 32…І витягнув з кулька свої зошити…Їх багато…Це записи суму і САМОТНОСТІ…Деякі з них сфотографувала…Що з цим робити? Підкажіть…Адже він прийшов. АВАТАР….»

1

PolyArtGallery вирішила знайти Нікіту з метою йому допомогти. На щастя, в нього все добре, є рідні, які піклуються про Нікіту і сприяють у розвитку його таланту: купують пензлі, папір, зошити, ручки, пластилін, дають кишенькові гроші на всі його потреби. Хлопець вийшов до нас на зустріч із неймовірно теплою усмішкою, простягнув руку: 'Я – Нікіта Сторожков'.

Він швидко розкладає на великому столі Майстерні свої зошити, повністю змальовані неземними творіннями і починає розмову:

'Це моя розробка, ідея і фантазії. В одному зошиті я намалював китайські символи і древні писемності. Я ходив на китайське ушу. Там було чотири українці і всі китайці. Питаю їх, хто кого тут навчає? Виявляється, ми їх навчаємо. Вони у нас живуть, тоді їдуть на змагання, перемагають, повертаються в Україну і продовжують проводити заняття. Там я познайомився з китайським професором, який навчив мене китайських і японських ієрогліфів. Битися я залишив. Вивчав ієрогліфи'.

17

'З зошитів сам роблю журнали. Мої роботи містичні. У них я використовую давнє ексклюзивне письмо з Саудівської Аравії. У малюнках є давні шрифти. Писав їх сам, з голови'.

'Я хотів звернутися до первісного. Мої малюнки будуть цікаві для науки, релігії, езотерики. Геометричні фігури в роботах розказують, що є і що було. Хочу, щоб люди дивилися на малюнки і позитивно думали'.

'Два роки готувався, розробляв ідею. Перші малюнки створив у 26 років. Спочатку малював на стінах у кімнаті, потім обмалював всі стіни на дачі. Малюю скрізь – на лавочці на вулиці, на кухні, в кімнаті. Люди звертають увагу на мене, підходять, запитують, що це таке. Одного разу їм дуже сподобалися мої малюнки і те, як я розказував про арабські букви. У знак вдячності подарували мені арабську купюру. Тепер вона у мене в зошиті з арабськими символами'.

'Я намалював механізми Леонардо Да Вінчі. Він багато чого винаходив'.

'На одній із робіт нірвана, перетворення життя. Я вірю в реінкарнацію. Буддисти не бояться смерті. Спокійно живуть, спокійно вмирають. Я з ними не перетинався. Думками про перетворення хочу нагадати собі, ким був у минулому житті. Може науковцем, а може художником'.

7

'В якійсь мірі я художник. Вмію малювати будинки, двері, машини. 10 років тому з нагоди Другої світової війни я для виставки малював танки, пушки, все горіло. Тепер малюю давнє письмо і символи'.

'Це давня японська. Дивіться, яка краса! Хіба не шедевр? Андронний колайдер ховається'.

'Кросворд – це набагато легше, ніж мої малюнки. Я малюю календарі ацтеків, інків і майя XV-XIII століть. У малюнках є багато інформації'.

2

'Мені японці більше подобаються, ніж китайці. Японці демократичні. Вони вільно дихають, вільно рухаються, у них вільне аніме. Китайці зажаті, агресивні, строгі, комуністичні. Вони живуть, наче у 1750 році. У нас теж люди були комуністами. Але зараз все змінилося, тепер у нас все спільне з японцями. Менталітет українців змінився. Ми вже більше європейці, ніж азіати. Люди почали вільно думати. А от в Росії були відкриті раніше, ще при Черненку, Єльцену, Горбачову.  Нині вони вирішили уявити, що комуністичний режим для них кращий'.

'Порівняйте Північну і Південну Корею. У Південній є багато компаній – Samsung, LG. У комуністів-китайців немає бренду, вони не можуть зробити жодного автомобіля'.

'Написав біографію каліграфії у Китаї, як вони її вивчали. А в японських символах закодував добро. Це як обереги у шаманів. Чаклуни є добрі і злі'.

3

'Люблю дивитися по телевізору 'Битву екстрасенсів'. Маю фаворитів. Вони допомагають людям, чистять від зла. Як наші бабусі, яких називають мольфарками, знахарками. Я не був у Карпатах, хотів би дуже туди поїхати. Бачив їх лише по телевізору. В Руслани Лижичко під час зйомок кліпу мало вертоліт не розбився. Мольфари його втримали. Є «Тіні забутих предків» – оце один в один'.

'В Європі були свої алхіміки, чарівники. Їх знищили. Європейські чарівники стали циганами і пішли по всьому світі збирати багатство. Я їх зустрічаю в Києві. Вони мене оминають'.

'Трипільську культуру вивчав з інтернету. Китайські та арабські символи пишу в зошиті, українські символи – на великих аркушах. Трипільці були язичники, але дуже розумні. Мені кажуть, що у них не було письма. Я дивлюся на їхні знаки – це і є письмо. Трипільці спалювали свої помешкання, щоб зло не заселилося. Сьогодні є хати, куди не можна зайти. В дерев’яні церкви не всі готові вільно зайти. У них велика енергетика'.

'Козаки носили червоні шаровари, дівчата – червоні чоботи. Червоний – колір єдності всього світу. Люблю характерників. Вони були непереможні, їхня сила йшла з душі. Ці козаки вдягали спеціальні пояси. Були з крилами'.

13

'Це каміння, тут є піраміда. Цей малюнок як талісман. Щоб у вас все було добре. Знаєте, як писанки розписують. Це те саме'.

'Я удосконалюю, осучаснюю давню культуру, щоб наш час співпадав із минулим. Наше покоління має знати і пам’ятати предків. Ми не можемо про них забути'.

'Я завжди маю натхнення і гарний настрій. У мене не буває сумних днів, чи то дощ, чи сонце, – мені добре. Завжди є бажання. Цілий день можу писати. Здебільшого малюю зранку. За день роблю по 2-4 малюнки. На одну роботу йде 20 хвилин. Ні, мої рисунки мені ніколи не сняться'.

'Я не тільки малюю різнокольоровими ручками. Ще ліплю ієрогліфи з жуйок. Я їх не жую. Змиваю цукор. І вже готовий матеріал. Їх не можна викидати, а вони викидають. З них можна роботу робити. А ще в мене є зубочистки. З них теж роблю всілякі речі. І з пластиковий пляшок маю різні проекти. Машинки роблю з пластиліну. Вмію автомобілі тюнингувати. У мене дверцята авто відкриваються і закриваються. Всі в шоці'.

6

'О, кіно! Раніше я з кінотеатру 'Флоренція' (на Троєщині – авт.) не виходив. 10 гривень квиток і можу цілий день сидіти. Там є чотири зали, всі обходив. Люблю фантастику. Драми і комедії – то таке. Так, 'Аватар' дивився. Це індійський кіт-бог. Це круто! 'Чужий проти Хижака' для мене шедевр'.

'Я бачив Святослава Вакарчука, Степана Хмару, Богдана Бенюка. Люблю українські пісні. Був такий мюзикл 'Сорочинський ярмарок'. Там Ніна Матвієнко співає: 'Весен і зим – дай Бог! Віри і сил – дай Бог! Щастя усім – дай Бог!' Їй музику написав Костянтин Меладзе. Оце мені дуже подобається. Ще мені дуже подобаються пісні Скрябіна. 'Люди, як кораблі' (наспівує – авт.) Ця пісня як життя. У нас цікава музика. Треба, щоб всі гармонійно поєдналися'.

'Ми не можемо заперечувати, що Бога не існує. Булгаков написав 'Майстер і Маргариту'. Мав уявлення'.

'Книжок зараз не читаю, щоб не заважали. Зосереджений на виставці'.

'Мені обіцяли виставку у Палаці дітей та юнацтва. В той день мали монтувати, я прийшов із роботами, а вони поїхали у Словенію. Звідти я подався у Художню майстерню Борисенко. Я дуже вдячний, що мене тут помітили. Сюди приходить багато талановитих дітей. Вони малюють вікно, через яке видно місяць, на підвіконні сидить кіт і дивиться на місяць. Оце так фантазія. Нічого собі!'

'Що робити, треба рухатися. Мрію про виставку. Хочу почути думку людей про мої роботи. Щоб кожен сказав, що найкраще. Тоді я зроблю ще крутіший арт-проект. Візьму великий папір і розміщу там найкращі малюнки, поєднаю арабську, китайську і трипільську писемність. Перемога за культурою. Ми всі живемо на Землі. У нас одне джерело культури, яке передавалося через Шовковий шлях. Релігія може бути різна, але культура – одна. Нам потрібна культурна революція. Хочу прославити Україну на весь світ. Щоб всі знали, що у нас є таланти. Перемогти одним махом. Ми хочемо миру і спокою'.

P.S.

Нікіта своїми роботами сколихнув весь інтернет. Десятки художників і мистецтвознавців почали обговорювати, як допомогти йому з виставкою. Хлопець розповів PolyArtGallery, що одна з київських галерей вже працює над цим.

А тим часом видяча Марія Воробець, подивившись творіння Нікіти, у «Фейсбуку» написала:

'Він має шанс виправити своє фізичне тіло, тому що свідомість вже в вищій сфері сприйняття. Такі Душі приходять в ситуації, тіла, які потрібно трансформувати для трансформації всього простору Землі. Це Світла Душа, яка своїми роботами показує ситуацію в різних обертонах реальності, там дуже чітко вичитується інформація про різні рівні свідомості — різні цивілізації, виміри, тобто його точка сприйняття буває в багатьох місцях, реальностях. Малюнки несуть багатовимірну інформацію. Потрібно виставляти такі роботи на загал для розширення свідомості людей. Там багато інформації. Конкретно – вигляд зверху фрактальної системи буття в різних обертонах 3-4 виміру і є зародження нових систем через перехід в вищі світи. Таку інформацію важко пояснити словами, та й не потрібно, все сказано в малюнках. Душа світла і головне давати йому віру в себе, тому що такі Душі відчувають все'. 




Коментарi

нема коментарів

Вийти
Увійдіть,
як користувач:
увiйти